Brev:
Alternativ til havregrød
10. juli 2014
Alder:
12 mdr.
Alternativ til havregrød
Hej Helen
Min datter har gennem længere tid fået havregrød til morgenmad. Til at starte med fik hun altid frugtmos på men vi ville rigtig gerne skille de søde ting fra de sunde, så der ikke absolut behøver være sødt på havregrød. Vi startede med at tage det væk fra grøden og så fik hun istedet lidt af det bagefter hun havde spist sin grød og så gik det til at vi helt har taget det væk og hun så bare har spist ren havregrød lavet på vand, mælk og med smør. Det har hun spist uden problemer i længere tid.
Hun virker dog ikke til at være særlig interesseret i det mere og spiser slet ikke nær så meget af det. Hvis jeg putter frugtmos på, så ryger hele portionen som regel ned.
Har du et andet alternativ til havregrød som er ligeså nærende og mættende? Hun er ikke god til at spise frokost, så vil jo gerne give hende noget om morgenen som holder længe. Hun får tilbudt formiddagsmad herhjemme og de har også formiddagsmad i vuggestuen (rugbrød og frugt)
Hun elsker alt frugt og det vil hun altid spise men hun skal jo ikke have alt for meget af det.
Hilsen
Moren